چکیده مطالب:

  • آیا سونوگرافی داخلی برای جنین ضرر دارد؟
  • تشخیص سقط جنین با سونوگرافی صحت دارد؟

سونوگرافی واژینال باعث سقط میشه؟ سوالی که ذهن بسیاری از مادران باردار را درباره ارتباط سونوگرافی با سقط جنین مشغول کرده است. در این مطلب پاسخ می دهیم که آیا سونوگرافی واژینال باعث سقط جنین می شود؟

سونوگرافی باعث سقط جنین میشود؟

سونوگرافی واژینال (Vaginal Ultrasound) بارداری یکی از دقیق ترین روش های تشخیصی است که در دوران بارداری اطلاعات مفیدی از وضعیت جفت و جنین در اختیار پزشک می گذارد. البته باید در بهترین زمان سونوگرافی واژینال این آزمایش را انجام دهید. به دلیل اینکه در هنگام سونوگرافی واژینال دستگاه پروب سونوگرافی وارد واژن می شود، بسیاری از بانوان باردار نگران هستند که آیا سونوگرافی داخلی برای جنین ضرر دارد یا خیر؟ این نگرانی طبیعی است. چرا که پروب سونوگرافی (Ultrasound Probe) از دهانه رحم گذشته و وارد بخش واژن می شود. اما باید گفت:

خیالتان راحت باشد چرا که سونوگرافی واژینال هیچگونه خطری برای جنین نداشته و تا به امروز نیز هیچ مطالعه پزشکی ارتباط سونوگرافی با سقط جنین یا خطر سقط جنین با سونوگرافی واژینال را تائید نکرده است. 

ارتباط سونوگرافی با سقط جنین

ارتباط سونوگرافی با سقط جنین

تشخیص سقط جنین با سونوگرافی

یکی از نشانه های سقط جنین می تواند خونریزی یا دردهای زیر شکمی باشد. در مواردی که متوجه سقط جنین نشده باشید، تشخیص سقط جنین با سونوگرافی پیشنهاد می شود. به بیان دیگر در سقط جنینی که هیچگونه علائمی ندارد، هیچ درد و خونریزی مشاهده نشده و حتی برخی علائم بارداری مانند حالت تهوع، تورم و درد سینه نیز از بین می رود. در این مواقع تشخیص سقط جنین با سونوگرافی امکان پذیر است.

انجام کلیه خدمات سونوگرافی واژینال و نوبت سونوگرافی در مرکز سونوگرافی دکتر مردانی با کادر متخصص و مجرب انجام می پذیرد. (سونوگرافی تهرانپارس | سونوگرافی پیروزی)

لازم به ذکر است که این مطالب صرفا بر اساس تحقیق و جستجو بوده و ممکن است در برخی موارد نیازمند بررسی از جانب پزشک داشته باشد، لذا هرگونه پرسش و ابهام را با پزشک مشورت نمایید.


منابع

drseif-radiology.ir/article/30800/سونوگرافی-سقط-جنین

mehrradiology.com/آیا-سونوگرافی-واژینال-باعث-سقط-جنین-می/

به این صفحه چه امتیازی میدی؟؟
  [کل: 9 میانگین: 4.3]