پس از مثبت شدن آزمایش بارداری، اولین و مهم‌ترین سوالی که ذهن بانوان را درگیر می کند زمان دیده شدن جنین در سونوگرافی است. سونوگرافی به عنوان روشی برای تعیین سلامت، رشد و تخمین تاریخ تولد جنین، می تواند به شما در تشخیص بارداری، اطمینان کامل بدهد اما نباید انتظار داشته باشید اولین سونوگرافی بارداری در همان هفته اول انجام شود، چرا که امکان تشخیص بارداری در هفته اول تقریبا صفر است.

قدم برداشتن در مسیر بارداری وقتی لذت بخش خواهد بود که با تمام ایستگاه های مسیر آشنایی داشته باشید. در این ایستگاه ها لازم است از سلامت خود و موجودی که به او زندگی بخشیدید، مطمئن شوید. با درک اینکه شما بانوان باردار برای مادر شدن لحظه شماری می کنید از شما می خواهیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا پاسخ همه پرسش های خود از جمله اینکه در چند هفتگی بارداری مشخص میشود؟ و از چه زمانی بارداری در سونوگرافی معلوم میشود را دریافت کنید. پس با ما در وب سایت دکتر مردانی همراه باشید.

آیا سونوگرافی روش مناسبی برای تشخیص بارداری است؟

اول از همه ذکر این نکته ضروری است که بهترین روش برای تشخیص بارداری، آزمایش خون است. بطوری‌که اگر نمونه خون گرفته شده از فرد شامل هورمون بارداری یا HCG باشد، حاملگی زن تایید می گردد. اما روش سونوگرافی در تشخیص بارداری هم روش مناسبی است که به خصوص از هفته چهارم بارداری به بعد نتایج قابل اعتمادی را به زنان باردار در خصوص تشخیص بارداری خواهد داد.

شاید برایتان سوال باشد که در چند هفتگی بارداری مشخص میشود؟ در جواب باید گفت در هفته های اول بارداری نتایج سونوگرافی ممکن است مرتبط با ضخامت بالای دیواره رحم باشد و برای اطمینان از بارداری، لازم است که در هفته های آینده، مجددا سونوگرافی تکرار شود؛ اما برای انجام سونوگرافی قابل اطمینان، هفته چهارم به بعد را فراموش نکنید. (بیشتر بخوانید: سونوگرافی های بارداری در چه هفته هایی انجام می شود؟)

برای آگاهی از فرآیند سونوگرافی ابتدا باید بدانید که سونوگرافی تشخیص بارداری به چه صورت انجام می گیرد. سونوگرافی به دو روش انجام می شود:

  1. سونوگرافی واژینال
  2. سونوگرافی شکمی یا ابدومینال

به طور کلی در هر دو روش سونوگرافی برای تشخیص بارداری امواج بازتابیده شده از بدن، توسط کامپیوتر آنالیز شده و به تصویر تبدیل می شود و پزشک متخصص تصویربرداری از تصاویر مشاهده شده پرینت دریافت می کند. علاوه بر کاربرد سونوگرافی در تشخیص بارداری، این فرآیند شامل موارد جزئی تری نیز هست.

کاربردهای سونوگرافی

کاربردهای سونوگرافی

از جمله کاربردهای سونوگرافی در تشخیص فرآیند بارداری عبارتند از:

  • تعیین حاملگی و محل آن
  • سن جنین
  • چندقلویی
  • جنسیت جنین
  • سلامت اندام ها
  • میزان مایع آمنیوتیک
  • محل جفت

همچنین تعیین سن حاملگی با سنجش شاخص هایی نظیر طول فمور و قطر بین آهیانه ای، دور شکم و طول اسکاپولا و نیز مشاهده و بررسی حرکات جنین یا اعضای درونی آن از دیگر کاربردهای سونوگرافی به عنوان راهنمای زنان باردار است.

برای رفاه حال بانوان محترم، کلیه امور سونوگرافی، سونوگرافی تخصصی و جنرال بارداری با پرسنل خانم، در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مردانی واقع در ساختمان پزشکان تهرانپارس به آدرس فلکه سوم تهران پارس – خیابان 196غربی (بین باقری و فلکه سوم)- نبش طاهری – ساختمان پزشکان تهرانپارس طبقه 5 واحد 53 انجام می گیرد.

روش های تشخیص زمان بارداری

اول باید این نکته را بدانید که بهترین روش تشخیص زمان بارداری انجام آزمایش بارداری است اما روش های تشخیص بارداری خانگی نیز می تواند از گزینه هایی باشد که شما را به اطمینان نسبی از بارداری برساند. هرچند پیشنهاد ما به شما برای اطمینان از بارداری، انجام آزمایش سونوگرافی است. روش های تشخیص بارداری خانگی در جدول زیر آمده است

روش های تشخیص بارداری خانگی

نوع روششرح آزمایشعلامت مثبتعلامت منفی
با نمکیک یا دو گرم نمک به نمونه ادرار صبحگاهی  اضافه کرده و مدت 3 دقیقه صبر کنیددر صورت بارداری توده های سفید خامه ای شکل ایجاد خواهد شد.هیچ واکنش شیمیایی رخ نمی دهد
با شکریک قاشق غذاخوری شکر به نمونه ادرار صبحگاهی اضافه کنیداگر می بینید که شکر در ادرار تشکیل توده می دهد، باردار هستید.اگر شکر به راحتی در ادرار حل شود، نشان می دهد که شما باردار نیستید.
با جوش شیریننمونه ادرار صبحگاهی را در یک فنجان با جوش شیرین مخلوط کنیدجوش شیرین با ادرار واکنش می دهد و حباب و گاز از آن بیرون می آید که نشانه این است که شما باردار هستیدواکنشی رخ ندهد و محلول ته نشین شود، باردار نیستید.
با پودر خردل 

(در صورت تاخیر در دوره قاعدگی و مشکوک بودن به بارداری)

نصف تا سه چهارم فنجان پودر خردل را در یک وان پر از آب گرم ریخته و  20 دقیقه در آن بنشینید. برای جواب باید دو تا سه روز صبر کنید.اگر بعد از چند روز پریود نشدید، احتمال بارداری وجود دارد.اگر پریود شدید، باردار نیستید.
با استفاده از برگ قاصدکچند برگ قاصدک را روی یک ورق پلاستیکی قرار داده و مطمئن شوید که مستقیماً زیر نور خورشید قرار ندارد. نمونه ادرار را روی برگها ریخته و 10 دقیقه صبر کنید.اگر رنگ برگها به قهوه ای مایل به قرمز تبدیل شد یا حباب تشکیل داد، ممکن باردار باشید.اگر در برگها تغییری ندیدید باردار نیستید.
با استفاده از عصاره تن ماهیسرکه و عصاره تن ماهی را در ظرفی مخلوط کنید و پس از یک روز، نمونه ادرار را به آن اضافه کنید.اگر رنگ مخلوط، سبز تیره شد، احتمال بارداری وجود دارد.اگر رنگ مخلوط، زرد شد، باردار نیستید.

اولین سونوگرافی بارداری هفته چندم برم؟

معمولا اولین سونوگرافی در دوران بارداری، همزمان با مثبت شدن آزمایش بارداری شماست. بنابراین برای اینکه بدانید اولین سونوگرافی بارداری در هفته چندم انجام میشود، اول باید درباره تعداد هفته های بارداری و اینکه در کدام هفته باردار بودن شما مشخص می شود، اطلاعات لازم را کسب کنید. پس باید اصول شمارش روزهای شروع بارداری خود را بدانید. 

در چند هفتگی بارداری مشخص میشود

بارداری یکی از زیباترین و شادترین اتفاقات زندگی یک زن خواهد بود. اگر در مسیر وقوع این اتفاق شیرین، ایستگاه های بین راه را بدانید، راحت تر به مقصد خواهید رسید. ایستگاه های مسیر بارداری، همان 38 تا 42 هفته بارداری طبیعی است. در این بخش همراه شما خواهیم بود تا ایستگاه به ایستگاه همراه جنین خود قدم بردارید تا هنگام رسیدن به مقصد، نوزاد خود را در نهایت آرامش در آغوش بگیرید.

مشخصات بارداری در هفته اول

تشخیص بارداری در هفته اول بی معناست. چرا که هنوز تخمک بالغ به مرحله تخمک گذاری نیز نرسیده است. همانطور که شنیده اید بارداری در واقع از اولین روز آخرین قاعدگی شما شروع می شود. وقتی قاعدگی شما عقب افتاده باشد آنجاست که به باردار بودن خود شک می کنید. در این مرحله در واقع شما در هفته چهارم قرار دارید. مبنای این محاسبه به این خاطر است که تشخیص دقیق روز تخمک گذاری بسیار دشوار است. به همین دلیل پزشکان اولین روز بارداری را اولین روز آخرین قاعدگی شما حساب می کنند. عدم تشخیص بارداری در سونوگرافی هفته اول نیز به همین دلیل است.

از جمله مشخصات بارداری در هفته اول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در طی مرحله فولیکولی، کم کم فولیکول ها درون تخمدان رشد می کنند که آغاز این مرحله با شروع دوره قاعدگی است.
  • در روزهای 5 تا 7 قاعدگی، کم کم یکی از فولیکول ها بزرگتر از دیگر فولیکول ها می شود. این فولیکول استروژن بیشتری تولید می کند که هورمون استروژن باعث ضخیم تر شدن پوشش رحم می شود.
  • حدود 20 فولیکول هنوز درون تخمدان هستند و برای تخمک گذاری آماده می شوند.
  • هنوز جنینی در رحم شکل نگرفته است که قابل تشخیص در سونوگرافی باشد.
  • تخمک بانوان در طول هفته اول بارداری شروع به رشد می کند که به این فرآیند چرخه تخمدان می گویند.

نکته:

تشخیص بارداری در هفته اول با بیبی چک امکان ندارد. چرا که بی بی چک براساس تعیین هورمون HCG در ادرار عمل می کند. این هورمون بعد از شکل گیری جنین در رحم ترشح می شود و به مروز غلظت آن در خون بالا می رود. بنابراین در هفته اول هنوز لقاح صورت نگرفته و جنین تشکیل نشده است.

سونوگرافی واژینال در هفته اول بارداری

بسیاری از بانوان به محض اقدام برای بارداری می خواهند از باردار بودن خود اطمینان حاصل کنند. غافل از اینکه عدم تشخیص بارداری در سونوگرافی ممکن است به دلیل مراجعه زودهنگام آن ها به مطب پزشک جهت انجام سونوگرافی باشد. در واقع در اولین هفته بعد از اینکه از باردار بودنتان مطلع می‌شوید به احتمال فراوان در هفته 5 یا 6 بارداری هستید.

اگر بخواهیم کامل توضیح دهیم علت نشان ندادن بارداری در سونوگرافی هفته اول به این دلیل است که سن بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می شود. یعنی دو هفته پیش از تخمک گذاری که اصلا شما باردار نیستید! یعنی دو هفته از زمان تخمک گذاری یا همان لقاح تا موعد مقرر قاعدگی که تا این جا مجموعا چهار هفته می شود.

به زبان ساده تر، وقتی شما با عقب افتادن خون ریزی و مشاهده نشدن آن تست بارداری می دهید، در واقع در هفته پنجم و یا ششم قرار دارید. به همین دلیل وقتی بانوان درمورد سونوگرافی در هفته اول بارداری سوال می کنند، معمولا در هفته 5 و یا 6 حاملگی هستند.

شاید برایتان سوال باشد که از چه زمانی بارداری در سونوگرافی شکمی معلوم میشود؟ انجام سونوگرافی در هفته اول حاملگی به صورت ابدومینال یا شکمی فقط می تواند ساک بارداری و ابعاد آن را نشان دهد. اگر دستگاه سونوگرافی دارای قدرت تفکیک قابل زیادی باشد شاید بتوان جنین را تنها به صورت خط کوچکی مشاهده کرد. اما سونوگرافی واژینال در هفته اول بارداری می تواند علاوه بر ساک بارداری، جنین و کیسه زرده را نیز نشان دهد.

سونوگرافی در هفته ششم بارداری

اگرچه هنوز در هفته ششم نمی توان تشخیص داد که چشم های نوزاد شبیه پدر یا مادر است ;-) اما سونوگرافی در هفته ششم بارداری نشان خواهد داد که :

  • قلب جنین شروع به تپیدن کرده است.
  • اندام کوچکی که بعدا تبدیل به دست و پا می شود شروع به رشد کرده است.
  • بند ناف جنین در این هفته یعنی هفته ششم بارداری تشکیل شده است و دارای رگ های خونی متصل به جفت است. البته همچنان بیشترین مواد غذایی برای جنین از طریق کیسه زرده تامین می شود و بند ناف هنوز نتوانسته مواد مغذی مورد نیاز جنین را انتقال دهد.

اندر احوالات سونوگرافی هفته ششم بارداری باید گفت که در این هفته:

  • می توانید ساک بارداری و کیسه زرده درون آن را مشاهده کنید.
  • ممکن است که در سونوگرافی هفته ششم بارداری جنین دیده نشود و یا اگر دستگاه قدرت تفکیک بسیار بالایی داشته باشد، جنین به صورت یک خط کوچک نمایان گردد.
  • اگر کیسه بارداری یا جنین در سونوگرافی اولیه دیده نشود، بسیاری از پزشکان انجام مجدد سونوگرافی را ظرف چند روز تا یک هفته بعد توصیه خواهند کرد.
  • اگر تخمک گذاری مادر باردار دیرتر انجام شده باشد، جنین در موعد مورد انتظار قابل مشاهده نیست.
  • دقت داشته باشید که گذر از هفته های 6 و 7 بارداری و دیده نشدن ساک بارداری درون حفره رحم می تواند مطرح کننده مواردی همچون بارداری خارج رحم باشد.

نکته:

تشخیص ساک حاملگی که اولین علامت حاملگی در سونوگرافی است 32-35 روز پس از اولین روز آخرین پریودی در سونوگرافی ترانس ابدومینال امکان پذیر است.

ضمن اینکه انجام کلیه خدمات سونوگرافی و جنرال بارداری، تعیین جنسیت در غربالگری اول، دوم ، سوم , سه بعدی و چهاربعدی ، سونوگرافی داپلر حاملگی با کادر خانم، در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مردانی انجام می‌گیرد. از صفحه درخواست و رزرو نوبت آنلاین نیز می‌توانید به صورت کاملا اینترنتی و سریع، در مرکز تصویربرداری دکتر مردانی درخواست نوبت خود را در شعبه‌های مختلف ثبت نمایید.

علائم هفته ششم بارداری

اگر در هفته ششم دچار درد و تورم پستان ها شدید اصلا نگران نباشید، چرا که این مورد از مهمترین علائم هفته ششم بارداری است. رشد رحم ممکن است به مثانه فشار بیاورد و باعث شود بیشتر به دستشویی بروید.

پروژسترون اضافی و سایر هورمون‌ها باعث به وجود آمدن علائمی در هفته ششم بارداری می‌شود که از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی
  • سر درد
  • سرگیجه
  • تکرر ادرار
  • تغییرات خلق و خو
  • و حتی تهوع

سونوگرافی هفته هشتم بارداری

سوال همیشگی بانوان باردار این است که در چند هفتگی بارداری مشخص میشود؟ زیباترین لحظاتی که یک مادر منتظر آن است دیدن تصویر سونوگرافی جنین خود در این هفته است. تست یا اسکن غربالگری در هفته هشتم بارداری انجام می شود. زمانی که شما می توانید تصویر جنین خود را در رحم مشاهده کنید.

سونوگرافی هفته هشتم بارداری

سونوگرافی هفته هشتم بارداری

تشخیص جنسیت در هفته هشتم بارداری

سونوگرافی در هفته هشتم بارداری ممکن است اولین سونوگرافی بارداری شما باشد. تشخیص جنسیت جنین در هفته هشتم بارداری علاوه بر اینکه به ذهن جستجوگر مادر درباره جنسیت فرزندش اطمینان می‌دهد در تشخیص بعضی از بیماری های ژنتیکی که ممکن است وابسته به نوع جنسیت جنین باشد اهمیت دارد. علت اینکه در هفته هشتم بارداری می‌توان جنسیت جنین را تشخیص داد این است که قبل از هفته هفتم بارداری، به دلیل کم بودن DNA جنینی در خون مادر استفاده از سونوگرافی یا روشی دیگر برای تشخیص جنسیت امکان‌پذیر نیست. بنابراین دقت داشته باشید که در فاصله هفته هفتم تا دهم بارداری تشخیص جنسیت و بیماری های وابسته به جنس جنین امکان پذیر است .

اولین سونوگرافی بارداری

در بخش قبل گفتیم که مهمترین سونوگرافی برای تشخیص زمان بارداری، اولین سونوگرافی است. اما با این حال خیلی از زنان دوست دارند زودتر از موعد سونوگرافی انجام بدهند. اولین سونوگرافی بارداری که در هفته هشتم انجام می شود قادر خواهد بود:

  • سن حاملگی و تاریخ قطعی بارداری را محاسبه کند.
  • اگر مادر باردار خونریزی داشته باشد علت آن را مشخص کند.
  • اندازه جنین و ضربان قلب او را بررسی کند.
  • تشخیص دهد که جنین شما چند قلو است.
  • سلامت تخمدان ها و لوله های فالوپ را بررسی کند.
  • عوارض بارداری مانند حاملگی های خارج رحم و سقط جنین را اطلاع دهد.
اولین سونوگرافی بارداری

اولین سونوگرافی بارداری

بهترین زمان برای اولین سونوگرافی

اگر مادر در شرایط عادی باشد و مشکل و درد خاصی نداشته باشد بهترین زمان برای انجام اولین سونوگرافی در بارداری، هفته هشتم است.

از چه زمانی بارداری در سونوگرافی معلوم میشود

شاید برایتان سوال باشد که چند روز بعد از لقاح سونوگرافی نشان می دهد؟ در جواب باید گفت که اگر همه شرایط مادر عادی باشد یعنی هیچگونه درد یا مشکل خاصی نداشته باشد بهترین زمان برای انجام اولین سونوگرافی بارداری، هفته هشتم است. چون تشخیص ساک حاملگی یا اولین نشانه بارداری، بین 32 تا 35 روز بعد از آخرین دوره قاعدگی زنان است. یعنی ساک حاملگی در هفته پنجم بارداری دیده می شود البته ممکن است گاهی پیش بیاید که ساک حاملگی از هفته سوم بارداری نیز قابل رویت باشد.

ساک در اوایل بارداری حدود 2 الی 3 میلی متر است و به شکل یک حلقه ی سفید در اطراف یک مرکز شفاف در رحم دیده می شود. ساک حاملگی در واقع ساختاری است که حاوی جنین، جفت، کیسه زرده و سایر محصولات بارداری است.

چه زمانی تست بارداری مثبت میشود

شما بانوی عزیز ممکن است از تست های تشخیص بارداری مثل بیبی چک و آزمایش خون برای تشخیص اینکه باردار هستید استفاده کنید. برای استفاده از این تست ها باید این نکته را بدانید که برای بیشتر زنان، بهترین زمان انجام تست‌‌های بارداری چند روز پس از به تاخیر افتادن موعد نرمال عادت ماهیانه است. اگر از بیبی چک برای تست بارداری استفاده کردید لازم است نتایج آن را تفسیر کنید. دقت داشته باشید که: 

  • دو خط قرمز پررنگ در قسمت‌هایی که با حروف C و T روی بیبی چک مشخص شده است، نشان دهنده علامت مثبت و بارداری است.
  • قسمت C تست، قرمز پررنگ ولی قسمت T رنگی ندارد یعنی جواب تست منفی است و شما باردار نیستید. 
  • اگر قسمت C قرمز پررنگ و قسمت T قرمز کم‌رنگ شد، نتیجه تست مشکوک بوده و برای اطمینان مجددا چند روز دیگر تست را تکرار کنید یا از آزمایش خون برای تشخیص بارداری استفاده کنید. 
تست تشخیص بارداری با بیبی چک

تست تشخیص بارداری با بیبی چک

توجه داشته باشید که تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی امکان ندارد ولی بعد از عقب افتادن زمان قاعدگی تان اگر از بی بی چک استفاده کردید و مثبت شد و یا آزمایش خون بارداری را مثبت اعلام کرد، سونوگرافی واژینال در هفته اول بارداری نیز می تواند امکان بارداری را تایید کند.

از چه زمانی بارداری در سونوگرافی شکمی معلوم میشود

شما بانوی گرامی اگر قصد انجام سونوگرافی شکمی را دارید می توانید به مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مردانی مراجعه نمایید. اطلاعات شعب تصویربرداری دکتر مردانی در تماس با ما درج شده است.

لازم به ذکر است که سونوگرافی شکمی در هفته های پنجم و ششم بارداری به صورت قابل اعتمادی قادر به تشخیص بارداری است. یعنی اگر سونوگرافی از طریق شکم صورت بگیرد، هفته های پنجم و ششم می توان ساک حاملگی را مشاهده کرد.

از چه زمانی بارداری در سونوگرافی واژینال معلوم میشود

همانطور که گفتیم تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی شما را به نتیجه نمی رساند. معمولا تشخیص بارداری با سونوگرافی واژینال در هفته اول هم نمی تواند ما را به یافته ای برساند. استفاده از روش سونوگرافی واژینال می تواند بارداری را در هفته های چهارم و پنجم تشخیص دهد.

زمان دیده شدن جنین در سونوگرافی

تشکیل قلب جنین مهمترین مرحله شکل گیری جنین در رحم مادر است. شما مادر عزیز باید بدانید که در هفته 8 تا دهم بارداری است که به طور قطع می توان ضربان قلب جنین را تشخیص داد چرا که جنین در فاصله این هفته ها رشد کمی داشته و به اندازه یک دانه بادام زمینی است. در واقع زمان دیده شدن جنین در سونوگرافی زودتر از هفته هشتم یا نهایتا هفتم نیست. چرا که هفته چهارم و پنجم مرحله تشخیص بارداری داخل رحم بوده و در هفته ششم تا هشتم است که ساک حاملگی با رشد جنین و زرده دیده می‌شود.  

مشاهده جنین در سونوگرافی

مشاهده جنین در سونوگرافی

علت نشان ندادن بارداری در سونوگرافی

شاید تا به حال شنیده اید که گفته می شود بارداری در واقع از اولین روز آخرین قاعدگی شما شروع می شود. یعنی وقتی قاعدگی شما عقب افتاده است و به بارداری شک می کنید، در واقع در هفته چهارم قرار دارید. علت اینکه زمان بارداری به این طریق محاسبه می شود این است که تشخیص دقیق روز تخمک گذاری سخت است.

پس به صورت قرارداد، اولین روز بارداری را اولین روز آخرین قاعدگی حساب می کنند. یعنی شما در هفته اول آخرین قاعدگی تان حامله نیستید بلکه بدن شما آماده باردار شدن است. در واقع هنوز جنین در رحم شما وجود ندارد که نشانه بارداری شما باشد؛ تنها فولیکول ها در حال رشد درون تخمدان شما هستند. بنابراین  علت نشان ندادن بارداری در سونوگرافی هفته اول هم به همین خاطر است. 

چه باور کنید چه نه در طول هفته اول بارداری ، یعنی یک هفته بعد از اولین روز آخرین قاعدگی تان، هنوز جنینی در رحم شما وجود ندارد. بنابراین مشخصات بارداری هفته اول این است که کم کم فولیکول ها درون تخمدان رشد می کنند. حدود 20 فولیکول هنوز درون تخمدان هستند و برای تخمک گذاری آماده می شوند. به همین دلیل هنوز جنینی وجود ندارد که تشخیص بارداری در هفته اول با سونوگرافی امکان پذیر باشد.

سونوگرافی چقدر طول می کشد؟

اگر برای انجام سونوگرافی واژینال یا شکمی به مرکز رادیولوژی و سونوگرافی دکتر مردانی مراجعه کردید نگران نباشید چرا که برای رعایت حال شما بانوان عزیز، معمولا مدت زمان سونوگرافی شما بین 5 تا 10 دقیقه بیشتر زمان نمی برد. البته برای انجام سونوگرافی سه بعدی، این مدت زمان بیشتر و حدود 15 تا 20 دقیقه خواهد بود. 

مدت زمان طول کشیدن سونوگرافی تشخیص بارداری

مدت زمان طول کشیدن سونوگرافی تشخیص بارداری

آمادگی های قبل از سونوگرافی رحم

برای انجام سونوگرافی رحم در مرکز سونوگرافی دکتر مردانی حتما دقت داشته باشید که:

  • قبل از انجام سونوگرافی مثانه باید حتما پر از آب باشد. چرا که مثانه پر مثل ذره بین، برای شفافیت تصویر سونوگرافی از رحم و تخمدان عمل می کند.
  • در سونوگرافی بارداری تا هفته دوازدهم، مثاثه باید کاملا پر باشد ولی بعد از آن نیاز نیست.
  • برای انجام سونوگرافی از داخل واژن، مثانه نیمه پر کافی است.
  • همچنین انجام سونوگرافی واژینال در ماه های پایین بارداری اشکالی ندارد و در ماه های بالاتر نیازی به انجام این روش نیست.

در این مقاله تخصصی سعی کردیم راهنمای شما مادران گرامی برای تشخیص زمان بارداری در سونوگرافی باشیم. مرحله به مرحله در این سفر لذت بخش شما را در جریان هفته های بارداری و نحوه تشخیص بارداری با استفاده از روش سونوگرافی قرار دادیم. شما بانوی عزیز باید بدانید که اولین سونوگرافی بارداری در هفته هشتم از شروع لقاح است که شما را از بارداری مطمئن خواهد کرد. چون ساک حاملگی در هفته پنجم رویت می شود و در هفته های ششم تا هشتم، ساک حاملگی همراه با رشد جنین و زرده قابل مشاهده است.

در پایان با توجه به درک شرایط شما بانوان باردار که به دنبال یافتن سریع سوالات خود در زمینه بارداریتان هستید، هر سوال یا دیدگاهی داشتید با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

برای گرفتن نوبت و دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به صفحه تماس با ما سر بزنید. کارشناسان مرکز تصویربرداری دکتر مردانی، آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

 

به این صفحه چه امتیازی میدی؟؟
  [کل: 124 میانگین: 4]